Мотивација за учење (препоруке за ученике)

Мотивација је битан фактор учења и успеха уопште. Бити мотивисан значи покренути себе на жељено понашање. 

Мотивацију можемо поделити на спољашњу и унутрашњу. Спољашњи фактори мотивације могу бити у виду разних награда које добијемо када успешно завршимо задатак, а унутрашња мотивација је наша жеља да се нешто учини, у овом случају научи.

Када помислите да морате да учите, размислите колико ствари данас не бисмо знали да их нисмо учили у школи. Размислите и колико деце у свету нема доступно образовање, нити могућност да се дружи, комуницира са другарима из одељења (макар и путем интернет мрежа)

Да би учење постало занимљив процес ваљало би испоштовати неке услове:

Организујте свој кутак за учење – уредите део у соби у којој учите, тако да се у њему осећате сигурно и пријатно. Свеске, оловке, прибор, поређајте тако да су вам увек на дохват руке. Мотивационе поруке испишите на папирима и украсите свој простор.

Направите план и држите га у соби. Временски одредите шта и у ком тренутку радите. Ово ће вам помоћи да успоставите дневни ритам на који ћете навикнути организам и који ће вам олакшати реализацију активности.

Немојте окривљивати себе ако нешто не научите. То само погоршава мотивацију за учењем и доводи до мањка самопоуздања. Мотивација нема једнак интензитет и увек може опадати или се повећавати. Биће дана када вам се неће учити и то је у реду, јер ће то бити тренутно. Када год осетите потребу за подршком или уколико вам нешто није јасно, питајте наставника који ће вам увек притећи у помоћ.

Учите за себе. Пратите свој темпо. Сви смо ми различити. Сви имамо различите капацитете, жеље, потребе и свима нам је потребно различито време да нешто научимо. Битан је труд, без форсирања које може да изазове нелагодност.

За сваки задатак који успешно завршите приуштите себи мини награду ( да ли ће то бити слаткиш или више времена за игру, сами одлучите).

Правите мање паузе. Постоје природни застоји у учењу. Ваша концентрација и ефикасност се током учења смањују и почињете да правите грешке. Правите мање и чешће паузе током којих ћете се освежити, попити воду, чај или појести неко воће.

Учите седећи и ходајући. Лежање изазива поспаност, тако да можете врло брзо изгубити мотивацију за учење.

Покушајте учити у пару са другом или другарицом током видео позива, па се преслишајте заједно. То може добро утицати на мотивисаност.

Покушајте да о наученом разговарате са укућанима. Испричајте родитељима или браћи и сестрама шта сте данас занимљиво чули и научили, али се и немојте љутити на њих уколико не буду имали времена да вас саслушају.

Храните се здраво и редовно. Немојте прескакати оброке, али и немојте храну конзумирати у великим количинама.

Боравите што је више могуће на свежем ваздуху. То може бити боравак у дворишту или на тераси уз поштовање мера кретања током ванредног стања.

 Слушајте омиљену музику, цртајте, играјте друштвене игре са укућанима, радите вежбе за одређени део тела, будите физички активни и у кућним условима. Имајте време и за активности које вас опуштају.

Уколико вас буде нешто друго мучило и утицало на ваше расположење, отворено разговарајте са родитељима, изнесите им ваше сумње и дилеме. Можете се обратити и одељенском старешини, који ће у сарадњи са педагошко-психолошком службом помоћи у отклањању фактора који могу негативно утицати на ваше функционисање.

                       И знајте, учење није само за оцену, учење је за цео живот!

     Педагошко – психолошка служба ОШ „Свети Сава“ Краљево

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *